Padvindsters

De Padvindsters is een gezellige speltak bestaande uit meisjes van 11 tot 14 jaar. Ben je ook graag samen met andere meiden lekker actief bezig en ben je niet bang om je handen uit de mouwen te steken, meld je dan aan als Padvindster!

Als Padvindster doe je veel verschillende dingen. Elke week staat er weer wat anders op het programma, maar de diverse scoutingvaardigheden komen zoveel mogelijk terug. Denk bijvoorbeeld aan zelf hout splinteren en vuur maken, koken, knopen, pionieren en het leren van de verschillende routetechnieken. Maar daarnaast zijn er ook nog vele andere activiteiten zoals een ‘gewoon’ spel spelen of een middagje naar het zwembad.

Meestal verzint de leiding je programma, maar er zijn ook momenten waarop je als Padvindster zelf mag bepalen wat je doet. Jullie moeten dan zelf (in groepjes) het hele programma voorbereiden en uitwerken, uiteraard onder begeleiding van de leiding. Hier draait het dan vooral om zelfstandigheid en samenwerking.

Wanneer een padvindster?

Deze speltak is voor meisjes van 11-14 jaar en volgt op de Kabouters (meisjes 7-11 jaar). Na de Padvindsters vlieg je over naar de Explo’s, de speltak bestaande uit jongens en meisjes van 15-18 jaar.

Elke zaterdagmiddag van 13.30  – 17.00 uur. Daarnaast zijn er nog verschillende leuke activiteiten op andere momenten, zoals kookwedstrijden, deelname aan regioactiviteiten samen met andere scoutinggroepen, dropping en natuurlijk het zomerkamp!

Het leiding team van de Padvindsters bestaat uit: v.l.n.r. Eva, Marjon, Britt, Niek, Vincent, Amy en Frank (niet op foto)

.

Heb je interesse? Je mag altijd 3x komen kijken en (kosteloos) meedraaien op een zaterdagmiddag voor je besluit om lid te worden!

Wil je een keer komen kijken of heb je een vraag, vul dan het formulier in of neem direct contact op met de leiding van de Padvindsters via teampadvindsters@scoutingheinkenszand.nl