Lid worden?

Scouting staat voor uitdaging ! Daarom is Scouting een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd.

Lijkt jou het ook leuk om lid te worden van Scouting Heinkenszand? Of lijkt het je super om leiding te geven aan een enthousiaste groep kinderen? Vul dan je gegevens in op het contactformulier

Informatie over het lidmaatschap
Al vanaf 5 jaar kun je lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting Heinkenszand, mag je eerst 3 keer (gratis) komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt kennis met Scouting en met de groep. Mocht je het na 3 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht.
Wij verzoeken u om het gezondheidsformulier bij de eerste keer kijken al ingevuld mee te nemen in een gesloten envelop. Mocht er dan in de middag een probleem ontstaan, weten wij wie we moeten bellen en waar we moeten zijn.

Vind je het wel leuk en wil je graag lid worden? Dan verzoeken we je om het inschrijfformulier (en mits nog niet gedaan: het gezondheidsformulier) in te vullen en deze in te leveren bij de desbetreffende leiding. Tevens zal de leiding samen met jou kijken wat er nodig is qua kleding, zodat je er echt bij hoort! Voor een lidmaatschap betaal je 30euro per kwartaal.

Leiding worden?
Ben je 18 jaar of ouder, heb je interesse om wekelijks en gedurende de verschillende kampen een speltak (leeftijdsgroep) te vermaken, leuke programma’s te verzinnen en lekker buiten bezig te zijn? Ben je enthousiast en wil je tijd investeren in een leuke nieuwe hobby? Er is altijd wel een speltak op zoek naar nieuwe leiding! Stuur dus gerust een mailtje, vul het contactformulier in of kom een keer langs aan ’t Dijkje om te kijken welke speltak bij je past. Je mag vrijblijvend bij alle speltakken een kijkje komen nemen, maar pas op: Scouting is verslavend!

Bij welke speltak kom je?
De speltakken zijn ingedeeld in verschillende leeftijdsgroepen:

• De Bevers zijn jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar;
  • De Welpen zijn jongens van 7 tot 11 jaar;
  • De Kabouters zijn meisjes van 7 tot 11 jaar;
  • De Verkenners zijn jongens van 11 tot 15 jaar;
    De Padvindsters zijn meisjes van 11 tot 15 jaar;
  • De Explorers zijn jongens en meiden van 15 tot 18 jaar;
  • De Stam zijn jongens en meiden van 18 tot 21 jaar.

Scouting Nederland
Op het moment dat je lid bent van Scouting Heinkenszand, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.
Als lid van Scouting…

• beleef je uitdagende activiteiten!
  • ontmoet je nieuwe vrienden!
  • kampeer je in mooie natuurgebieden!
  • leer je je eigen grenzen ontdekken!
  • ontvang je een Scoutcard!
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS.
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!

Wil je meer weten over het lidmaatschap?
Kijk dan verder op onze website of neem contact op met de ledenadministratie: ledenadministratie@scoutingheinkenszand.nl

Uitschrijven?
Dit kan via de leiding van de speltak en een e-mail naar de ledenadministratie via het volgende mailadres: ledenadministratie@scoutingheinkenszand.nl.
Wij regelen de afmelding bij Scouting Nederland. Bij tussentijdse beëindiging van het lidmaatschap is geen teruggave van contributie mogelijk.