Omgeving

Het gebouw van de SBN Doormangroep ligt midden in Heinkenszand, een groot dorp op zo’n 7 km van de dichtstbijzijnde stad Goes. Het dorp heeft verschillende voorzieningen en winkels. Zo vindt je bijvoorbeeld de supermarkt heel handig direct naast het scoutinggebouw!

Verder is er o.a. een bakker, een drogisterij, een snackbar, een Chinees restaurant, een bank en een fietsenwinkel/-maker.

Bezichtigen

Leuk om te bezichtigen zijn de molen en/of de klompenmaker, waar je met eigen ogen kunt zien hoe klompen worden gemaakt. De Stenge is de sporthal van het dorp, welke ook afgehuurd kan worden.

Bos

Aan de Dorpsstraat, naast het scoutinggebouw, ligt het Van Cittersbos. Een klein bos, midden in het dorp, wat goed gebruikt kan worden voor het spelen van diverse spelletjes of bijvoorbeeld een themaverhaal. Een groter bos, het Poelbos, vind je op een kleine 7 km afstand, vlakbij Goes.

Centrale ligging

Heinkenszand is centraal gelegen in Zeeland, dichtbij de A58 en daardoor goed bereikbaar van alle kanten. Ook met het openbaar vervoer kun je prima naar het dorp komen. Zo rijdt er bijvoorbeeld meerdere keren per uur een bus van en naar Goes en is er een goede aansluiting op de treinen daar.

Wat is er te doen?

Mede door de centrale ligging van Heinkenszand in Zeeland kun je vanaf hier alle kanten op en zijn er veel mogelijkheden voor als je er een dagje erop uit wilt.